16 feb. 2014

Hej!

Jag heter Johanna Holst och åker som volontär för Intact EQ i slutet av januari. Jag är 24 år, uppvuxen på landet utanför Örebro och har alltid haft ett stort intresse för hästar. På gymnasiet läste jag naturvetenskap och började sedan arbeta i ett dressyrstall utanför Stockholm. Sedan dess har jag arbetat mycket med hästar, bland annat som au-pair och hästskötare i England och i turridningsstall i Spanien och Grekland.
Jag har också jobbat som paketerare, turistvärd, kolloledare och förra året reste jag några månader i Australien och Nya Zeeland. Just nu läser jag mitt andra år på skrivarlinjen på distans på Sörängens folkhögskola i Nässjö och att skriva är mitt andra stora intresse förutom hästarna.
Jag har länge velat volontärarbeta och när jag hittade Intact EQ kände jag att det var ett projekt för mig. Jag tror arbetet med ridterapi är mycket betydelsefullt för barnen, då ridning och umgänge med hästar är välgörande både fysiskt och mentalt. Jag kommer att stanna i tre månder och ser mycket fram emot att ta del av verksamheten på ridterapicentret och på Intact Special School! 
Ha det fint!
Johanna
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar