14 dec. 2013

Ny volontär!

Hej!
Mitt namn är Josefin Estenberg och är 20 år. Jag kommer från den lilla byn Älvdalen i norra Dalarna och arbetar just nu som personlig assistent i Mora åt brukarkooperativet JAG. Det är ett väldigt givande jobb med mycket glädje och tacksamhet tillbaka, dessutom är det ett mycket lärorikt yrke. Innan jobbade jag som hästskötare i Skåne. Jag har alltid haft ett stort djurintresse, speciellt för hästar och hästarna har alltid varit en stor del av mitt liv. Djuren ger så mycket glädje och positiva energier. Jag har även gått Strömsholms ridsportgymnasium under tre år. 
Som barn bodde jag med min familj tre år i New Delhi. Indien har betytt väldigt mycket för mig och jag längtar ofta tillbaka. Det känns bra att åka till Indien och hjälpa till, min dröm har alltid varit att åka tillbaka som volontär och nu är drömmen väldigt nära. ’’Nu är det min tur att dra mitt strå till stacken’’. Självklart är jag lite nervös att åka alldeles ensam men jag tror det kommer gå bra. Jag har tänkt stanna tre månader, men känns allt bra och pengarna räcker stannar jag tills mitt visum går ut. Jag planerar att åka den 28 december och ser verkligen fram emot detta. Jag längtar varje dag! Det ska bli en spännande resa och framförallt se hur vardagen ser ut för barnen samt jobba inom ridterapin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar