3 feb. 2013

Nyanländ


Hej!

Den 26 januari anlände jag som ny volontär till HRTC. Jenny heter jag och har haft hästar som intresse och tidvis arbete sedan barnsben. De senaste åren har jag dock varit "hästlös" då jag bestämde mig för att bli student vilket också betyder att dra in på utgifter... Jag är även leg djursjukskötare och har i många år arbetat på klinik och sjukhus för smådjur, och nu när jag studerar har jag behållit det som mitt extrajobb.

Jag börjar så smått vänja mig vid mitt nya indiska liv och Marika har varit den bästa guiden så jag känner mig sååå välkomnad. Denna vecka har gått åt att träffa EQ och Coco och se hur ridterapin går till. Jag har också blivit introducerad i hydroterapin, sensory stimulation and vocational training och det är spännande att se hur skolan bedrivs.
Det har naturligt blivit så att jag och Coco hänger ihop och Marika och EQ. Veckans träning har bestått av en uteritt tillsammans på pigga och glada hästar, tömkörning, promenad och dressyrträning. Coco är en härlig liten ponny som jobbar på fint efter lite övertalning.

På fredagen var det ingen ridterapi så vi ägnade förmiddagen åt att träna hästarna och rensa ogräs.  Lördagen blev ledig och då fick jag följa med till Opportunity Campus och se hur verksamheten bedrivs där. Idag har vi ägnat oss åt att smörja, tvätta och städa i sadelkammaren. Nästa vecka kommer förhoppningsvis arbetet med staket till ytterligare två fållor igång vilket kanske kan hålla Coco  på plats så han slipper stå uppbunden på dagarna.

Då jag parallellt med hästträningen genomför en studie som så småningom ska resultera i min C-uppsats i socialantropologi krävs en del studietid också. Min plan är att kunna göra detta på eftermiddagarna men denna första vecka har rutinerna inte riktigt fastnat än. Och av någon anledning känns det som om tiden går fortare här, eller kanske är det bara så att man gör allting lite långsammare i värmen.

Hoppas allt är väl hemma i Sverige också!




/Jenny

2 kommentarer: